Vijf vragen aan Marcel Bosman, general manager Mainport Hotel Rotterdam en MaasHotel Rotterdam Centre

In 2023 zette Annexum met de acquisitie van Inntel Rotterdam en Mainport Rotterdam een eerste aanzienlijke stap in de hotelsector. Na een rebranding en renovatie openen dit jaar ‘Mainport Hotel Rotterdam, Curio Collection by Hilton’ en ‘DoubleTree by Hilton Rotterdam Centre’ hun deuren. Aan het roer van beide hotels staat hospitality-veteraan Marcel Bosman, die als general manager de transitie van de hotels naar het Hilton-merk leidt.

  1. Wat is de ‘Road to Hilton?’

“Na de acquisitie van Inntel Rotterdam en Mainport Rotterdam hebben we de hotels in twee maanden omgevormd tot zogenaamde Hilton affiliates. De Inntel logo’s zijn op één november van de gevels verwijderd en beide opereren nu tijdelijk onder de namen Mainport Hotel Rotterdam en MaasHotel Rotterdam Centre. Als affiliate zijn we gelieerd aan het Hilton-merk en we mogen ons daarmee profileren. De Road to Hilton is het traject waarmee wij volwaardige Hilton-hotels worden. Dat betekent onder meer dat we de kamers en alle andere ruimtes, zoals de restaurants, verbouwen om aan de Hilton-standaarden te voldoen. Dit waren al twee tophotels, maar als Hilton kunnen wij onze gasten van een nog hoger serviceniveau voorzien.”

  1. Wat maakt de hotels commercieel zo aantrekkelijk?

“Zij liggen in het centrum van Rotterdam, vlakbij bij de Leuvehaven, aan de voet van de Erasmusbrug. Een bruisende omgeving met een uitstekende bereikbaarheid. De populariteit van de stad onder toeristen en zakelijke reizigers groeit gestaag. De komst van twee prachtige nieuwe Hilton-hotels gaat de aantrekkingskracht van de stad zonder twijfel verder vergroten.”

  1. Waarom kijk je uit naar het werken onder de Hilton-vlag?

“Voor mij persoonlijk is de grootste benefit dat ik de ruimte krijg om twee fraaie nieuwe concepten neer te zetten in de F&B. Daar kan ik nog niet te veel over vertellen, maar het wordt heel bijzonder. Werken onder de Hilton-vlag betekent dat we onderdeel zijn van een enorm internationaal netwerk. Als Hilton-affiliate merken we daar nu al de grote voordelen van. De kracht van de Hilton-marketingmachine en de mogelijkheid om heel veel potentiële klanten te bereiken: het zijn niet alleen voordelen voor ons, maar ook Rotterdam heeft er veel baat bij.” 

  1. Je bent een hotellier in hart en nieren. Wat spreekt je het meeste aan in deze nieuwe uitdaging?

“Ik houd van verandering. Uiteraard was ik trots op de twee succesvolle hotels onder hun vorige vlag, maar het is erg leuk en uitdagend om leiding te geven aan deze transformatie. De Hilton-lat lig hoog en we werken er met het team hard aan om ons aanbod in alle opzichten naar een nog hoger niveau te tillen. Hilton is een iconisch merk en ik kijk ernaar uit om gasten de topbeleving te bieden die daarbij hoort.”

  1. Met wie werken jullie samen in de Road to Hilton?

“Eigenaar Annexum is uiteraard nauw betrokken bij het traject en bij de algemene strategie van het hotel. Daarnaast is er een belangrijke rol weggelegd voor Cycas Hospitality, dat verantwoordelijk is voor het hotelmanagement. Orange IM Hospitality ondersteunde Annexum bij de aankoop van de hotelonderneming en is nu verantwoordelijk voor het assetmanagement.”

CV Marcel Bosman

1993 – 1996   
General Manager Elysee Beach Hotel
1996 – 1999   
Algemeen directeur EMB Hotels Group
1999 – 2000   
General Manager Amrâth Hotel Lapershoek Arenapark
2000 – 2014   
O.a. Commercial Director & Regional Director Amrâth Hotels en General Manager (pre-opening) Grand Hotel Amrâth Amsterdam
2014 – 2018   
General Manager Grand Hotel Amrâth Kurhaus The Hague
2018 – 2020   
General Manager Grand Hotel Amrâth Amsterdam
2021 – 2022   
Hoofd Projecten & Facilitaire Zaken
2022 – 2022   
Adjunct-directeur Facilitair & Huisvesting Albeda MBO
2022 – 2023   
General Manager Intell Hotels
2023 – heden
General Manager Mainport Hotel Rotterdam en MaasHotel Rotterdam Centre (Hilton Affiliates)


Gerelateerde artikelen