Melissa van Hetten: al 15 jaar de organisatorische spil bij Annexum

Annexum | Melissa van Hetten | Secretaresse

Als Secretaresse is Melissa van Hetten al 15 jaar het visitekaartje van Annexum. Ze is het eerste aanspreekpunt voor onze klanten en samen met het secretariaat zorgt ze ervoor dat alles binnen de organisatie op rolletjes verloopt. Ze weet altijd wat er speelt, is op de hoogte van interne processen en planning, en schakelt met gemak tussen het opnemen van de telefoon en het ondersteunen van collega’s. Melissa: ‘‘Geen dag is hetzelfde!’’

Van Amsterdam naar Jamaica, en weer terug

Na het afronden van de opleidingen ‘Bedrijfsadministratie’, ‘Secretaresse’ en ‘Kunst, Cultuur en Amusement’, startte Melissa als Purser op een groot cruiseschip dat voer tussen Jamaica en de Kaaimaneilanden. Melissa: ‘‘Dat was echt te gek. Mensen kwamen aan mijn balie met vragen, opmerkingen of klachten. Voor de reizigers was ik dus één van de aanspreekpunten op het schip. En als ik vrij had, mocht ik de eilanden verkennen.’’

Na acht maanden aaneengesloten te hebben gevaren, besloot ze terug te keren naar Amsterdam, waar ze geboren en getogen is. Ze solliciteerde er naar een nieuwe baan. Na al aangenomen te zijn bij een andere organisatie, besloot ze toch de sollicitatierondes bij Annexum af te ronden. Melissa: ‘‘Toen ik ook hier werd aangenomen, wist ik zeker dat ik voor Annexum zou kiezen. De sfeer bij Annexum was veel leuker, dus dit was de baan voor mij!’’

Schouders eronder

Ze glundert. ‘‘Het leukste van werken bij Annexum vind ik hoe we altijd met zijn allen keihard werken om een deadline te halen. Zoals bijvoorbeeld in december 2020, toen we die enorme Jumbo-deal binnen sleepten. Dat is gewoon echt geweldig! Dat we er met zijn allen keihard voor gegaan zijn. Daar krijg ik de meeste energie van.’’ De uitdaging van werken bij Annexum ligt volgens Melissa bij het feit dat je het zo uitdagend kan maken als je zelf wil. Melissa: ‘‘Bij Annexum kan je taken naar je toetrekken. Daardoor is er veel variatie in het werk.’’ Een doorsnee dag kent Melissa dan ook niet.

In de 15 jaar dat ze bij Annexum werkt, is er natuurlijk wel het een en ander veranderd. Zo worden inschrijvingen en wijzigingen van klanten nu digitaal verwerkt via MyAnnexum, waar dit in het verleden voornamelijk met handgeschreven formulieren en post werd geregeld. Ook helpt ze nu bij de organisatie van evenementen waar nodig. Melissa: ‘’Toen ik hier begon, was de afdeling nog erg nieuw. Samen met mijn collega’s heb ik het secretariaat echt opgebouwd tot wat het nu is. Daar ben ik het meest trots op!’’

En als Melissa niet bij Annexum te vinden is, dan staat ze wel op de dansacademie. Zo danst ze verschillende stijlen als ballet, jazz en showmusical, waar ze ook veel in opgetreden heeft. Door de corona pandemie is optreden helaas al een hele tijd niet meer mogelijk. Melissa: ‘‘Als ’t straks weer kan, dan kriebelt het weer om te gaan dansen!’’

Kansen genoeg

Annexum geeft Melissa de ruimte om zich te blijven ontwikkelen. ‘‘Er zijn hier heel veel kansen, voor wie wil. Je hebt weinig banen waar je de kans krijgt om een opleiding te volgen en er ook nog eens voor wordt beloond als je slaagt.’’ Zo is Melissa momenteel bezig met het volgen van verschillende modules van Salesforce, een bedrijfssoftware op gebied van klantrelatiebeheer. Daarnaast heeft ze ook de opleidingen ‘Project Management’ en ‘English for Business’ afgerond, en leert ze nu verschillende marketing aspecten via de Google Digital Workplace. Dit jaar hoopt Melissa het Secretariaat naar een nog hoger niveau te tillen, zodat het Secretariaat nog meer kan betekenen voor Annexum.

15 jaar Annexum

Op de vraag over hoe ze de afgelopen 15 jaar bij Annexum zou omschrijven, antwoordt Melissa in één woord: ‘‘Magisch. Het is precies zoals ik net al zei. Als er iets moet gebeuren, zet iedereen zijn schouders eronder zodat het ook nog lukt. Daarbij vind ik Annexum een sterk merk. Met de crises is het ook voor Annexum niet altijd gemakkelijk geweest, maar we staan er gewoon nog!’’


Gerelateerde artikelen